شیوه اصولی درس خواندن در دوران جمع بندی


در همین ارتباط، محمدرضا پوردستمالچی، مشاوره تحصیلی به خبرنگارشبستان با اشاره به  جایگاه دوران جمع‌بندی مبحثی نیمسال دوم  گفت:موفقیت در آزمون سراسری و کسب یک نتیجه مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای است که در هر مقطع از زمان، باید متناسب با ویژگی‌های مطالعاتی و اهداف دوران مربوط باشد.


وی افزود: برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری، برنامه‌ریزی و مطالعه در هر مقطعی از زمان متفاوت بوده و باید بر اساس ویژگی‌های همان مقطع تنظیم شود.


4 شیوه مطالعه و برنامه ریزی کنکوری


این مشاورتحصیلی به 4 شیوه مطالعه و برنامه‌ریزی برای موفقیت در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت:

1-   مطالعه و برنامه‌ریزی همگام با برنامه:

در این روش محور اصلی برنامه شما، برنامه مدرسه یا آزمون است و شما باید همگام با برنامه اصلی به مطالعه درس هرروز در همان روز بر اساس اصول تنوع مطالعاتی و ... بپردازید. به‌طور تقریبی در ماه‌های مهر، آبان، آذر، بهمن، اسفند و نیمه دوم فروردین داوطلبان آزمون سراسری بر این اساس مطالعه می‌کنند.


2-   جمع‌بندی مبحثی:

بی‌تردید مهم‌ترین دوران مطالعاتی در آزمون سراسری دوره‌های جمع‌بندی مبحثی است. در این دوره شما باید به جمع‌بندی مبحثی بخشی از مباحث به‌طور مشخص بپردازید و خیال خودتان را از آن مباحث راحت ‏کنید.داوطلبان ا باید به جمع‌بندی مبحثی مباحث مربوط بپردازند که در ادامه در مورد آن گفتگو خواهیم کرد.


3-   جمع‌بندی نهایی:

این دوره که آخرین جمع‌بندی شما برای آمادگی آزمون سراسری است شیوه مطالعه متفاوتی خواهد داشت.


4-   مرور نهایی:

در 3 بازه زمانی فوق که در جدول می‌بینید شما باید به جمع‌بندی مبحثی مباحث مربوط بپردازید که در ادامه در مورد آن گفتگو خواهیم کرد.


وی تاکید کرد:هدف از توضیح این 4 روش این بود که بدانید روش مطالعه برای جمع‌بندی مبحثی دروس نیمسال دوم متفاوت از سایر دوره‌هاست، این دوران علاوه بر اینکه متفاوت است دارای اهمیت بسیار زیادی نیز هست.

دستمالچی بیان کرد: اگر در دوران پیش «جمع‌بندی مبحثی» 3 دروس نیمسال دوم سال چهارم را به‌طور کامل مطالعه و جمع‌بندی نمایید، با خیال جمع از دروس نیمسال دوم سال چهارم، در دوران جمع‌بندی نهایی فرصت کافی برای مرور درس‌های نیمسال اول سال چهارم و پایه را خواهید داشت.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: موفقیت در آزمون سراسری به میزان سرعت عمل شما در جلسه آزمون سراسری وابسته است.

پیشنهاد می کنیم حتما از این لینک نیز دیدن کنید که منابع بسیار خوبی برای دوران جمع بندی مطرح شده.

در کنکورسرعت عمل داشته باشید

وی افزود: درواقع هرچقدر سرعت عمل شما در جلسه بیشتر باشد احتمال موفقیت شما هم بیشتر است. (تنها راه افزایش سرعت در آزمون سـراسـری افزایش تعداد دفعات مرور است) اینکه شــما در ماه‌های تیر و خرداد بتوانید تعداد مرورهای بیشتری داشته باشید کاملاً به تسلط قبلی شما مربوط می‌شود.

دستمالچی افزود: درواقع اگر شما قبل از شروع دوره جمع‌بندی خرداد تسلط خوبی داشته باشید می‌توانید تعداد دفعات بیشتری مطالب را مرور کنید و این یعنی افزایش احتمال موفقیت.


دوره‌های جمع‌بندی مبحثی را جدی بگیرید

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از این تسلط خوب قبل از ماه‌های تیر و خرداد در جمع‌بندی‌های مبحثی شکل می‌گیرد گفت: پس اگر شما جزء داوطلبانی هستید که می‌خواهید با افزایش تعداد دفعات مرور در ماه‌های تیر و خرداد بتوانید به نتیجه خوبی در آزمون سراسری دست پیدا کنید لازم است دوره‌های جمع‌بندی مبحثی را جدی بگیرید.

این مشاوره تحصیلی گفت: شاید بسیاری از شما در مورد دروسی که آن‌ها را خوانده‌اید و مطالعه را به پایان رسانده‌اید احساس نیاز به مطالعه و مرور دوباره را تجربه کرده باشید.

دستمالچی ادامه داد: در دوره‌های جمع‌بندی مبحثی وظیفه اصلی شما تکمیل کارهای ناقصی است که باید آن‌ها را قبلاً انجام می‌دادید درواقع در این دوره‌ها باید دروس مربوط جمع‌بندی شده و هیچکدام از مراحل آن نباید باقی بماند و این کار به‌طور طبیعی نقش مهمی در موفقیت‌ شما خواهد داشت.


اهمیت ویژه دروس نیمسال دوم

وی تاکید کرد: اگر به دروس نیمسال دوم به عنوان نزدیک‌ترین دوره جمع‌بندی مبحثی به آزمون سراسری نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این دوره از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.


این مشاوره تحصیلی یاد آور شد: اگر شما دروس نیمسال دوم را خوب مطالعه و جمع‌بندی کنید در خرداد خیالتان از دروس نیمسال دوم راحت بوده و فرصت خواهید داشت در دوره جمع‌بندی نهایی (خرداد) با سرعت مناسب دروس نیمسال اول و پایه را مرور کنید.

دستمالچی افزود: اما اگر دروس نیمسال دوم را خوب جمع‌بندی نکنید قطعاً در ماه خرداد باید بخشی از زمان خود را به دروس نیمسال دوم اختصاص دهید و این سبب می‌شود تا نتوانید به‌طور مناسب جمع‌بندی کنید.

برچسب ها: کنکور , جمع بندی , شرایط جمع بندی ,

[ بازدید : 143 ]

[ يکشنبه 29 دی 1398 ] 20:27 ] [ مهدی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]